Аденома простати: збільшена передміхурова залоза

Сучасна діагностика та малоінвазивне лікування збільшеної передміхурової залози у чоловіків доступні в Києві.

Консультації, діагностику та лікування аденоми простати проводять провідні урологи України.

Аденома простати – це «передрак»?

Доброякісна гіперплазія передміхурової залози (ДГПЗ) або аденома простати зустрічається доволі часто – у кожного 4-го чоловіка у віці 50 років та у кожного 2-го чоловіка у віці 60 років і старше.

Якщо виникли проблеми з сечовипусканням – час звернутися до лікаря.

На сьогодні встановлено, що аденома простати розвивається в основному із краніальної (центральної) частини простати, а в периферичній зоні розвивається рак.

→ Дуже часто зустрічається симбіоз цих захворювань. І наявність аденоми не виключає наявності раку. А наявність аденоми простати ми сьогодні трактуємо як «передрак». – зазначає професор Стаховський Е.О.

→ На сьогоднішній день, доброякісна гіперплазія простати не така загрозлива для здоров’я чоловіка, і в першу чергу має бути насторога щодо раку передміхурової залози.

Це дуже важливо, тому що якщо пропустити, і ми вже діагностуємо пізню стадію раку – це катастрофа для хворого, для сім’ї, для родичів.

Тому рання діагностика – вкрай важлива.

УЗД простати в Києві

За статистикою, в різному віці захворюваннями передміхурової залози страждає більше половини чоловіків.

Існує декілька методів обстеження передміхурової залози, але найбільш простим, безболісним, об'єктивним і точним залишається ультразвукове дослідження (УЗД).

УЗД - це один з найбільш безпечних і доступних діагностичних методів. застосовується практично у всіх її областях, зокрема в урології. – зазначає д.мед.н., лікар-уролог вищої категорії Вітрук Юрій Васильович - До безперечних переваг ультразвукового обстеження відноситься, перш за все, абсолютна нешкідливість для пацієнта - немає променевого навантаження. Тому, якщо лікар, або сам пацієнт потребує уточнення поставленого діагнозу, процедуру обстеження на УЗД завжди можна повторити без зайвих побоювань.

Види УЗД простати

На сьогодні використовується два типи УЗД простати, підготовка до них дещо відрізняється, також як і сам хід обстеження:

1. Трансабдомінальна УЗД простати. Найбільш безболісний і простий метод, коли дослідження проводиться через передню черевну стінку. Але через велику відстань до передміхурової залози, його точність залишається незадовільною.

2. Трансректальна УЗД простати. В ході цього дослідження спеціальний ректальний датчик вводиться через анальний отвір в пряму кишку. Цей методу дозволяє лікарю отримати всю необхідну інформацію.

Варіанти лікування аденоми простати в Києві

Методи лікування аденоми простати в «Центрі сучасної урології» в Києві:

1. Ендоскопічні втручання (ТУР простати)

2. Оперативна хірургія: відкрита та лапароскопічна

3. Нова методика - «парова абляція простати» («терапію водяною парою»)

Найрозповсюдженішим способом оперативного лікування збільшеної простати є трансуретральна резекція передміхурової залози (ТУР простати).

Про нову методику «терапію водяною парою» ми розкажемо далі.

Черезміхурова аденомектомія за Стаховським - на сьогоднішній день це найкращий метод для відкритих операцій з приводу великих розмірів аденоми передміхурової залози. Надійна. Ефективна. Швидка реабілітація пацієнтів. .

Щоб виявити проблеми з простатою рекомендовано здавати аналіз крові на ПСА чоловікам у віці 50-55 років за призначенням сімейного лікаря або уролога. Саме простат-специфічний антиген (ПСА) може завчасно допомогти виявити рак передміхурової залози. Про це також ми більш детально розкажемо далі.

Проходьте обстеження передміхурової залози вчасно!

⟶ Найрозповсюдженішим способом оперативного лікування аденоми простати є трансуретральна резекція передміхурової залози (ТУР простати).

Скринінг раку простати і ПСА-тест

Як зазначає у своїй статті професор, д.мед.н. Стаховський Е.О., провідний хірург-онкоуролог України, рак передміхурової залози в даний час є одним з найбільш широко поширених злоякісних новоутворень у чоловіків.

→ Настільки широке поширення раку простати ставить його в один ряд з найбільш важливими соціальними проблемами сучасності.

→ Протягом останніх 20 років фахівці сконцентрували свою увагу на використанні простат-специфічного антигену (ПСА) для ранньої діагностики раку простати.

Аналіз крові на ПСА - це скринінговий тест, і це дійсно відкриття останнього сторіччя.

Кожному варто знати головне про «друге серце» будь-якого чоловіка, як то кажуть урологи, - простату (передміхурову залозу)

Чоловікам після 50 років: з якого віку слід перевіряти своє «друге серце» та як простий ПСА тест може врятувати життя

У нашій країні скринінг раку простати має бути персоналізований, системний. Тобто кожний чоловік, якщо не має обтяжуючого сімейного анамнезу, має пройти скринінг після 55 років.

Якщо чоловіки мають сімейний анамнез, тобто хворіли родичі, вони мають проходити скринінг раку простати після 45 років

Якщо в 55 років ПСА менше 1, то йому не потрібно щорічно робити аналіз на ПСА, можна зробити повторний ПСА тест через 4-5 роки.

Якщо у нього ПСА > 3, він має проходити щорічне тестування на ПСА, та слід пройти мультипараметричну МРТ простати. І якщо потрібно, при ПСА > 4, має бути виконана біопсія.

З якого віку доцільно робити аналіз крові на ПСА?

Яким має бути ПСА в нормі?

Рівень ПСА залежить від багатьох факторів, враховуючи вік. Якщо ПСА більше 3 нг/мл, тоді треба робити обстеження.

Парова абляція простати - нова технологія в лікуванні аденоми простати

Ця нова технологія не несе ризику порушення статевої функції і не викликає ретроградну еякуляцію, що є одним з ускладнень класичних методів лікування аденоми.

Далі ми розкажемо про «парову абляцію простати» або, як ще називають, «терапію водяною парою», що застосовується при лікуванні збільшеної передміхурової залози (аденоми простати / доброякісної гіперплазії передміхурової залози / ДГПЗ).

Покращення якості життя при мінімально-інвазивному лікуванні аденоми простати.

Ця мінімально-інвазивна процедура виконується дуже швидко - і забезпечує покращення якості життя на довгі роки.

ЯКІ ПЕРЕВАГИ

Беззаперечно від такої терапії отримають бенефіт пацієнти з аденомою простати, які:

- шукають процедуру з низьким ризиком

- шукають процедуру, що може зберегти сексуальну функцію

- мають проблеми з серцем і уникають загального знеболення

Як ми вже зазначили дана процедура зменшує ризик порушення статевої функції, в плані еректильної дисфункції та ретроградної еякуляції, що є одним з ускладнень класичних методів лікування аденоми.

Ця технологія також підходить пацієнтам, яким не рекомендована загальна анестезія (наприклад, через проблеми з серцем) – така процедура може проводитися під місцевим знеболенням.

ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ

Суть процедури у використанні накопиченої теплової енергії у водяній парі. Простими словами, водяна пара вприскується в клітини простати, які помирають «від спеки». З часом в організмі з'явиться природня лікування реакція, щоб позбутися мертвих клітин, відкрити уретру та нормалізувати сечовий потік. В результаті у пацієнта покращується самопочуття. От і все.

КОЛИ ВІДЧУЄТЬСЯ ЕФЕКТ

Більшість пацієнтів відчувають покращення вже через 2 тижні після процедури. Самопочуття буде покращуватися і надалі - максимальний ефект настане через 3 місяці. А результат збережеться на багато років.

КОЛИ ЗВЕРТАТИСЯ

Якщо у Вас є аномальні симптоми сечовипускання, такі як:

- ускладнене сечовипускання

- слабкий струмінь сечі

- дуже часто доводиться ходити в туалет

- відчуття, що не можете повністю звільнити сечовий міхур, або

- доводиться багато разів прокидатися вночі, щоб помочитися.

Ці симптоми може викликати аденома простати - тож слід звернутися до уролога.

Терапія водяною парою підходить для пацієнтів, що мають проблеми з серцем

Записатися на консультацію до уролога в Києві

Сучасна діагностика та лікування збільшеної простати (передміхурової залози) разом з провідними урологами України в «Центрі сучасної урології» в Києві (вул. Васильківська 45).